Mediestream

Med Mediestream har du adgang til millioner af avissider fra fortrinsvis ældre danske aviser fra 1600-tallet og frem. Du kan søge på alle ord i artiklerne samt på datointerval.

Mediestream er en del af en større mediebase leveret af Det Kongelige Bibliotek, hvoraf kun en del er indeholdt i Frederikssund Bibliotekernes abonnement, men der er rigeligt til, at man kan se, hvad samtiden skrev om snart sagt et hvilket som helst dansk eller internationalt emne. Vær dog opmærksom på, at  man er nødt til at benytte sig af gammeldags stavemåde, når man søger, så hold dig om nødvendigt til ord, hvor der ikke kan være tvivl om stavemåden, eller forsøg dig med forskellige muligheder.

Det er endvidere en fordel at kunne læse gotisk skrift, da aviser op til i hvert fald slutningen af 1800-tallet var skrevet med gotiske bogstaver. Hvis du har problemer med dette, tilbyder Mediestream dog en oversigt over det gotiske alfabet.

Mediestream.