Tilbud til skolerne

Frederikssund Bibliotekerne samarbejder meget gerne med skoler i kommunen.

Find Frederikssund Bibliotekernes tilbud til skolerne i denne pdf: skolefolder_2024.pdf

I kan altid komme forbi biblioteket og finde inspiration til gode bøger. I er også meget velkomne til at bruge bibliotekerne til undervisningen. I kan f.eks. tage klassen med på biblioteket, når der skal laves projektopgave. Så har I det hele lige ved hånden: bøgerne, adgang til bibliotekets digitale ressourcer og faglig hjælp.

Fællessamlingen

På Jægerspris Bibliotek finder I den kommunale fællessamling, der er en samling af skønlitteratur og undervisningsmaterialer til undervisningen, så alle skoler ikke behøver indkøbe de samme klassesæt til for eksempel læsning eller testmaterialer til matematik.

I/jeres fagteam kan kontakte Jægerspris Bibliotek og aftale tid til et møde, hvor I kan komme og se den fysiske samling, og hvor vi kan vise jer, hvordan I booker materialer. Materialerne bookes på surf.cicero-suite.com.

Formål

Bibliotekets tilbud har som overordnet formål, at bidrage positivt til børn og unges:
• Læselyst og selvlæsning.
• Viden om og kompetencer indenfor informationssøgning, litteratursøgning og kildekritik.
• Kendskab til bibliotekerne og bibliotekernes tilbud.