Biblioteket anbefaler nyere asiatisk litteratur

Kunne du have lyst til et par skønlitterære bøger skrevet af asiatiske forfattere? Så er der her en stribe anbefalinger af bøger, som vi har på hylderne.

Yukio Mishima: Fædrelandskærlighed (2020); Overskuelig novelle på 91 sider. Poetisk, lang novelle om rituelt japansk selvmord og kærlighed. Til læsere af klassisk litteratur og læsere med interesse for japansk kulturhistorie.

Yukiko Motoya : Den ensomme bodybuilder (2021); 177 sider. Skøn samling med surrealistiske noveller om ægteskab, køn, kærlighed, relationer og fremmedgørelse. For læsere af noveller og japansk litteratur.

Yōko Ogawa: De tabte minders ø (2021); 301 sider. En kvinde bor på en ø, hvor ting og minderne om dem forsvinder. Kan hun selv forsvinde en dag? Lyrisk smuk bog til den eftertænksomme læser.

Lianke Yan: Marv (2021); 121 sider. Eventyrlignende roman om familiens altoverskyggende betydning (Kina). For læsere af nyere asiatisk litteratur med bid.