Billede af digital bog

Brug biblioteket hjemmefra

Biblioteket har masser af tilbud, du kan benytte dig af i lukkeperioden. Prøv for eksempel lydbøger, magasiner, e-bøger og film.

Lyt til en bog eller læs en på din tablet

Med mere end 50.000 titler på e-Reolen er der noget for enhver smag, hvad enten man er til nordiske forfattere, humor, gys eller bare vil læse eller lytte til en bog, man aldrig har hørt om før.
En fin inspirationsside at starte på er Danmarks største litteraturhjemmeside, Litteratursiden.

eReolen

Har man børn, kan man vise dem eReolen Go, hvor der er bøger for børn i alle aldre.

eReolen GO

Magasiner, blade og aviser fra hele verden

Hvis man også gerne læser aviser eller magasiner, har bibliotekerne et enestående tilbud. På bibliotekets hjemmeside kan man finde RBdigital.
Det er en samling med især engelsksprogede magasiner og tidsskrifter fra hele verden. Men der er også en håndfuld danske magaziner, bl.a. Spis Bedre, Haven og Antik & Auktion.
Man kan hente læsestof om stort set alle emner: videnskab, mad, sport, hobby, nyheder, mode, psykologi, børn og meget, meget mere.  For eksempel er Newsweek og Elle populære.

RBdigital

Vil man hellere læse aviser kan man gå ind på Press Reader.
Her ligger over 7000 udenlandske aviser og tidsskrifter på 60 sprog!

Pressreader

I lukkeperioden er der også adgang til Infomedia, som er avisartikler fra danske dagblade. Der er også adgang til diverse magasiner, radioaviser mm.

Infomedia

Se en god film

Fik du aldrig set de prisvindende film The Square med Claes Bang giver biblioteket dig også mulighed for det.
Filmstriben.dk ligger danske og udenlandske kvalitetsfilm, som er lige til at streame. Hodja for Pjort og Dyrene i Hakkebakkeskoven er nogle af de mest sete børnefilm på Filmstriben.

Filmstriben