Tema / Danskere i verden: Danmarks biblioteker sætter i disse uger sammen med DR fokus på danskere, som er rejst ud i verden

Danskere i verden

Danmarks biblioteker sætter i disse uger sammen med DR fokus på danskere, som er rejst ud i verden, og som på forskellige måder har skabt sig et navn, der er blevet kendt og måske endda berygtet.

Omkring 250.000 danskere bor i dag i udlandet, og op gennem tiden har tusindvis af danskere sat markante aftryk rundt om i hele verden.

Fra missionærer, lykkeriddere og flugtkonger over forretningskvinder, forskere og fuskere til helt almindelige danskere, der bare blev trætte af vejret under danske himmelstrøg.

Er du nysgerrig? Her finder du gode bøger om danskere på Verdens seks kontinenter. eReolen guider til de bedste bøger om udvandrerne. Følg dette link til eReolens anbefalinger: Danskere i verden | eReolen