Se bibliotekarernes anbefalinger

Ditte, Line, Lisanne og Mette anbefaler de bedste bøger at læse lige nu. De fire bibliotekarer har kigget det sidste års udgivelser igennem og udvalgt de bedste efter egen smag.

Ditte anbefaler f.eks Motoya Yukikos Den ensomme bodybuilder: Skøn samling med surrealistiske noveller om ægteskab, køn, kærlighed, relationer og fremmedgørelse. For læsere af noveller og japansk litteratur.

Line anbefaler f.eks Auður Ava Ólafsdóttirs Dyreliv: En smuk og poetisk roman om lys og mørke, og om menneskets skrøbelighed og uformåenhed i forhold til andre pattedyr. Til eftertænksomme læsere.

Lisanne anbefaler f.eks Sigrid Undsets Fru Marta Oulie: Marta har været sin mand utro, og i dagbogsoptegnelser fortæller hun om sine moralske skrupler og om sit liv. Sigrid Undsets debutroman fra 1907 er en dybtgående, psykologisk fortælling, som nu for første gang kan læses på dansk, og romanen er en gave til nutidens romanlæsere.

Mette anbefaler f.eks Johanne Lykke Holms Strega: Drømmende roman om unge kvinder, der arbejder på et ensomt beliggende hotel. For læsere af litterære, sansemættede og gotiske romaner.

Se alle anbefalingerne i folderen via dette link: bogcafefolder_foraar_2022.pdf