Tænd læselysten

At finde de rigtige bøger er afgørende for læseoplevelsen. Derfor tilbyder bibliotekerne personlig service og professionel litteraturformidling.

Har du og dit barn brug for hjælp til at finde gode og relevante bøger, så kom og spørg os på børnebiblioteket!

Børnebibliotekarerne ved noget om at tænde lysten til at læse og kan hjælpe med at finde de rette bøger til børn i alle aldre.

Og hvis der er noget vores personale i børnebiblioteket elsker, så er det at inspirere børn og unge til vidunderlige litteraturoplevelser. Det kan både være med højtlæsning og når børnene selv skal læse.

Hvis du som forælder eller skolelærer har lyst til en samtale om, hvordan du kan arbejde med næste trin i dit barns eller klassens sproglige udvikling, så er bibliotekaren altid klar på en samtale om det.

Vi hjælper meget gerne med at finde de rigtige bøger til børn i alle aldre, måske ved at afprøve forskellige genrer. Og så du må meget gerne tage barnet med på biblioteket- det gør det nemlig lettere at finde det, der interesserer lige præcist dit barn.

Institutioner
Til jer, der arbejder med børn i daginstitutioner, har vi en bred vifte af tilbud til at udvikle sprog og spirende nysgerrighed på verden. Se f.eks. bibliotekernes sprogstartsforløb. https://www.bibliotekerne.frederikssund.dk/sprogposer