Julebøgerne er lagt frem på børnebibliotekerne.

Bøger om jul

Nu har vi lagt julebøgerne frem. Skal du nå at have fingrene i en hyggelig julekalenderbog til højtlæsning i familien, så er det nu, du skal ud af starthullerne.

Julekalenderbøger
Julekalenderbøger er kendetegnet ved, at de har 24 kapitler – et til hver dag op til juleaften. Ligesom julekalenderne på tv så kan de samle hele familien om en spændende fortælling.

Ofte er der nogen, der skal reddes, eller noget der skal ordnes, så det overhovedet kan blive jul. På den måde er det er ikke kun hygge og sjov, men også spænding og uventede begivenheder.

Julekalenderbøger skaber minder
Måske har du en yndlings julekalenderbog fra din egen barndom? Biblioteket har heldigvis masser af de gode, gamle klassikere endnu.

Måske leder du efter noget helt nyt? Måske en kommende klassiker til næste generation, der minder mere om den hverdag, de kender? Så har vi selvfølgeligt også det!

Find flere kalenderhistorier på eReolen GO
Er kalenderhistorierne på biblioteket revet væk, er der stadig håb. Der er heldigvis altid flere kalenderhistorier på eReolen GO.

Find flere kalenderhistorier på eReolen Go