Nyt initiativ fra Frederikssund Bibliotek: Klassikerklubben

Hvilket stof er en klassiker skabt af? Hvad er det, der gør at et værk bliver ved med at have relevans for generation efter generation af læsere? Måske kommer du tættere på et svar, når du sammen med bibliotekets formidlere Peter og Ditte går på opdagelse i og diskuterer fem udvalgte, udødelige værker.
Klassikerklubben er en såkaldt åben læsekreds. Det betyder, at alle er velkomne og at det eneste du skal gøre er at skaffe bogen, læse den og møde op. Det foregår alle gange kl. 16.30-18 i Kultur-Arkivet på Frederikssund Bibliotek. Det er gratis og tilmelding er ikke nødvendig.

Du kan i mange tilfælde låne bogen på biblioteket, enten som e-bog, lydbog eller som almindelig bog.

Vi starter tirsdag d. 18. januar med Thomas Manns "Døden i Venedig". Det er en smukt skrevet historie om altfortærende, forbudt kærlighed. En digter og videnskabsmand overvældes af lidenskab for en billedskøn polsk dreng under et ophold i det koleraramte Venedig. Bogen blev i 1971 filmatiseret af Luchino Visconti, og der er 50 år senere lavet en dokumentarfilm om bagsiden af børneberømmelse, om den generte 15-årige svensker Björn Andrésen, der blev feteret og berømt som "Verdens smukkeste dreng" og inspirerede til flere kendte mangafigurer i Japan.

Klassikerklubben er åben på disse datoer:

Tirsdag d. 18. januar: Thomas Mann: Døden i Venedig

Torsdag d. 3. marts: Gabriel García Márquez: 100 års ensomhed