Access Science - Naturvidenskabelig database for alle interesserede

Access Science indeholder opslagsværker, artikler og biografier inden for alle naturvidenskabelige emner: Matematik, fysik, kemi, biologi, psykiatri og psykologi, medicin, veterinær m.m.

Databasen indeholder baggrundsartikler og udførlige leksika-opslag om faglige ord og begreber.

Du vil finde omtale af nobelprisvindere og videnskabsmænd/kvinder indenfor de naturvidenskabelige discipliner.

Artiklerne er skrevet af mere end 9000 forskellige researchere, heriblandt Nobel Pris-modtagere. Så kvaliteten af oplysningerne er god.

Hos Frederikssund Bibliotekerne har du adgang til den naturvidenskabelige database Access Science.

Gå til databasen: https://www.bibliotekerne.frederikssund.dk/e-materialer/access-science

Den henvender sig til studerende på ungdomsuddannelserne, mellemlange/videregående uddannelser, fagfolk og voksne med interesse for områderne.

Flere af forklaringerne illustreres via video-sekvenser og animationer.

Søgeeksempler

Find noget om protein. Læs noget om giftige planter. Hvorfor flyver en baseball i en kurve? Hvorfor er der orkaner? Find noget om planeten Pluto. Hvordan opstår en tsunami? Hvorfor fryser fisk i det Arktiske hav ikke ihjel?

Oplysninger om naturvidenskabelige forskere og nobelpristagere.

Basen er på engelsk.