Glas der fyldes med bolsjer, når klassen læser en masse bøger.

Bolsjelæsning

Så er det første glas kommet på hylden. 3.B. fpr er allerede klar til årets bolsjelæsningsdyst.

Snart vil mange flere glas følge 3.B's glas.

”Bolsjelæsning” er bibliotekerne i Frederikssund Kommunes årlige læsekonkurrence.

Først kommer de tilmeldte klasser på biblioteket og dekorerer deres bolsjeglas og får inspiration til læsning.

Efterfølgende læser eleverne på livet løs, både i skolen og hjemme.

Hver gang klassen har læst 50 sider, optjener de ét bolsje i glasset. Til slut får alle klasser deres (forhåbentligt fyldte) bolsjeglas, og den 3. klasse i kommunen, der har læst flest sider pr. elev, vinder en lækker præmie.

Konkurrencen bidrager til elevernes læselyst og gode læseoplevelser. Forhåbentligt bærer motivationen over til fortsat læsning i børnenes sommerferie.

UPDATE: Nu er der 15 klasser tilmeldt i alt på Frederikssund, Jægerspris, Skibby og Slangerup Bibliotek :)