Dansk dramatik til alle (teaternørder)

Læs de ny-digitaliserede manuskripter og hør en række dramatikere fortælle om dramatikkens historie og hvad de synes godt om.

Det Kgl. Bibliotek har nu digitaliseret en stor mængde manuskripter fra Teatersamlingen i forbindelse med fejringen af Dansk Teaters 300 år.
Se mere her: Dansk dramatik til alle | www.kb.dk

En del af disse manuskripter har aldrig været publiceret. Nu er det muligt for alle interesserede at få adgang til de digitaliserede manuskripter.
Se filmen om, hvordan her: Sådan fremsøger man manuskripter.

Film til formidling
Der er lavet flere korte film med danske dramatikere, der fortæller om dansk dramatik og anbefaler forskellige manuskripter.
Se f.eks. dramatiker Line Knutzon fortælle meget levende om, hvordan hun læser manuskripter.

Inspirationsside
Det Kgl. Bibliotek har også fået lavet en temaside om de digitaliserede manuskripter fra teatersamlingen, hvor man kan få inspiration til, hvilke manuskripter, der kan være spændende at læse.

Projekt ”Kulturarv er for alle” er gennemført med støtte fra Slots- og Kulturstyrelsens Udviklingspulje.