Billede af brev i telefon

Har du fået post fra biblioteket i din e-boks?

Biblioteket er i gang med at udsende en række e-mails til borgere i Frederikssund kommune. Disse e-mails kommer i e-Boks og de betyder ikke alle, at du skal gøre noget.

•   Et brev orienterer blot om, at du fremover skal betale bøder og gebyrer på en ny måde, HVIS du fremover afleverer for sent eller mister noget af det, du har lånt. Det betyder ikke, at du allerede skylder noget.

•   Hvis du har børn under 18 år, oplyser brevet også om, at hvis børn skal låne noget på biblioteket, så skal deres forældre først skrive under på en samtykkeerklæring, at de vil betale barnets bøder og erstatninger.
Samtykkeerklæringen kan udfyldes digitalt, og du finder den her: Samtykkeerklæring - Du kan også printe samtykkeerklæringen ud som pdf her ; Samtykkeerklæring som pdf

•   Et andet brev går til de, der allerede skylder biblioteket penge. Det fremgår tydeligt af dette brev, at der er tale om en rykker. Det vil være nemmest for alle, hvis man betaler, det man skylder inden biblioteket overgår til et nyt betalingssystem 1. november 2021.

Du kan undgå store gebyrer ved at betale under punktet "betaling", som du finder nederst på bibliotekets hjemmeside eller i bibliotekets app inden 1. november.