Foto af bog på badebro

Sæt dine reserveringer på feriepause

Undgå at miste din plads i køen til de efterspurgte bøger

Her et tip til hvordan du kan bibeholde din plads i reserveringskøen:

Hvis du sætter dine reserveringer på pause, mens du holder ferie, bliver de ikke aktiveret, i den periode du er "udenbys".
Det vil sige: Hvis du står som nummer 1 på listen over reserveringer, bliver du stående der, indtil du er vel hjemme igen.
Først dér, bliver bogen taget fra til afhentning til dig. Du beholder din plads i reserveringskøen og rykker ikke længere ned. Dette gælder ikke fjernlån.

Sådan gør du:
Du kan selv sætte reserveringerne på pause via hjemmesiden.

• Log ind på bibliotekerne.frederikssund.dk med dit cpr.nummer/lånernummer og pinkode
  • Klik på "Se lånerstatus"
  • Klik  på "Brugerprofil"
  • Udfyld start- og slutdato for din ferie. Pga. kørselsordningen mellem bibliotekerne er det klogest, at sætte datoen et par dage før ferie

OBS! Hvis biblioteket modtager FJERNLÅN (materialer bestilt på andre biblioteker) til dig i ferieperioden, bliver de sendt retur, og du skal bestille igen.

Husk også at lydbøger/e-bøger frit kan hentes fra eReolen, så fylder de ikke i rejsekufferten.