Vil du være med til at gøre en forskel?

Er du den lykkelige ejer af en dejlig vovse, som er glad for børn og glad for at høre alverdens historier? Nu kan du og din hund være med til at gøre en forskel for børn med læseudfordringer, som et frivilligt læseteam.

Frederikssund Bibliotekerne samarbejder med Læsehunde – Fonden for Socialt Ansvar, som certificerer hunde til at blive "læsehunde".

En læsehund er en venlig og børneglad hund, der motiverer børn til at læse ved at lytte tålmodigt og interesseret til alverdens historier.

En læsehund hverken dømmer eller retter på barnet, men skaber tryghed og tillid hos barnet ved at tilbyde ro og nærvær.

En læsehund er med til at skabe en positiv og anderledes læseoplevelse for et barn.

Resultatet er øget læselyst og selvtillid hos barnet.

Læsehunde og deres ejere, uddannes, certificeres og organiseres til læseteams til biblioteker og skoler i Danmark.

Læsehunden og dens ejer arbejder frivilligt og tilbuddet er gratis for alle parter.

Har du og din hund sammen lyst til at blive et læseteam? Så tilmeld jer på Læsehunde – Fonden for Socialt Ansvar's hjemmeside her: Bliv frivillig – Læsehunde (laesehunde.dk)

Lige pt. har Frederikssund Bibliotekerne desværre ikke nogen læsehunde tilknyttet. Derfor håber vi meget, at nogen vil være frivillige læseteams, så de mange børn, der venter på en læsehund, kan få styrket selvtilliden ved at læse for en sød hund.