Med Transparent Language Online får du onlinekurser i over 110 forskellige sprog

Nu tilbyder Frederikssund Bibliotekerne dig et godt, gratis sprogkursus. Det hedder Transparent Language Online.

Har du lyst til eller behov for at lære et nyt sprog, så har du nu gennem Frederikssund Bibliotekerne adgang til Transparent Language Online, som er en applikation med mere end 110 kurser i alverdens sprog. Her kan du lære alt fra engelsk og spansk til kinesisk og zulu.

Transparent Language Online er et komplet sprogindlæringssystem, der kombinerer kurser, supplerende ordforråd og grammatikressourcer.

Transparent Language Online gør det muligt at lære sprog på alle niveauer.

Opbyg dine lytte-, tale-, læse- og skrivefærdigheder på et fremmedsprog uanset dit udgangspunkt.

Der er - udover de kendte sprog som engelsk, spansk, tysk og fransk - et væld af andre sprog - også de mere sjældne som afrikaans og zulu.

Sprogkurserne tager udgangspunkt i, at du mestrer engelsk.

Enkelte sprogkurser tager også udgangspunkt i spansk eller tyrkisk.

Skal du lære engelsk kan du vælge mange sprog som udgangspunkt, dog ikke dansk – her kan norsk være et alternativ.

Skal du lære dansk, så er udgangspunktet engelsk, spansk eller tyrkisk.

SÅDAN VIRKER DET

Bruger du løsningen hjemmefra, så skal du først benytte dit bibliotekslogin (CPR + kode). Benytter du bibliotekets computere eller netværk, så kan det trin springes over.

Første gang du bruger et kursus skal du oprette dig som bruger (fanen: Sign Up). Du vælger selv brugernavn og password. Herefter skal du bruge disse oplysninger hver gang, du vil bruge Transparent Language Online.

Du kan finde en app udgave i App Store og Google Play, hvis du ønsker at øve dine sprogfærdigheder på din mobil eller tablet.

Transparent Language giver også adgang til ”Transparent Language KidSpeak for Libraries”, som er sprogkurser til børn (der kan engelsk) til sprogene: kinesisk, italiensk, tysk, fransk og spansk.

Læs mere på frsundbib.dk > Dit digitale bibliotek > Sprog > Transparent Language Online

Så er det bare at gå i gang!