Vindens Port af Anne-Cathrine Riebnitzsky

En dejlig og velskrevet historisk roman fra Andalusien i Sydspanien som mange nulevende danskere kender fra ferierejser. I denne roman er vi imidlertid tilbage i 1300-tallet.

Handlingen er centreret omkring borgherren Ibrahim Banu Said på den berømte fæstning Al-Qalat. Fæstningen ligger klemt mellem det mægtige muslimske Alhambra mod syd og de kristne mod nord. Netop denne udsatte placering giver anledning til en langvarig belejring.

Brug lidt din vinterferie på at forberede din læsning resten af året. Glæd dig til at læse denne flotte og medrivende fortælling, som rummer gode personbeskrivelser og samtidig beretter om den muslimske verden som blomstrende centrum for videnskab, astronomi og filosofi, hvor handlen trivedes mellem muslimer, kristne og jøder.

Reserver bogen på biblioteket: Værk | Vindens port | Frederikssund Bibliotekerne