Bog om Pride for unge

Kender du Explainer serien? Det er en bogserie for de 12-15årige (UNG LET Explainer fra Seismo), der med udgangspunkt i aktuelle begivenheder, ønsker at bidrage til den demokratiske dannelse og oplysning om vores samfund og verden, ved at formidle vigtige emner med et lavt lix-tal.

Copenhagen Pride af Julius Tromholt-Richter, John Nielsen Præstegaard (2020) er en letlæst fagbog for unge fra ca. 12 år, der har lyst til at læse om Copenhagen Pride, baggrunden for festivalen, seksualitet og religion. Find bogen her: Materiale | Copenhagen Pride | Frederikssund Bibliotekerne

Find de andre bøger i serien Explainer, der forklarer alt muligt, så unge kan følge med og bidrage på en god måde i samtaler via det her link : Søg | bibliotek.dk eller find et udvalg af bøgerne her nedenfor.