Pressefoto: De fem nominerede forfatterdebutanter.

Bogforums Debutantpris 2023

De nominerede til Bogforums Debutantpris 2023 er nu offentliggjort.

Blandt 39 indstillede værker fra 20 forlag har juryen udvalgt 5 titler til shortlisten.

Elektras breve af Mathilde Mostrup er en stille, original og stærk debutroman om at være forladt og finde sig selv midt i længslen efter en anden.

Logan i Aokigahara af Nath Krause. Nath Krause kritiserer kapitalismens digitale verden og ulighed i en rørende, poetisk kamp for at genvinde den selvmordstruedes narrativ.

Hvad jeg ved om kvinder på heste af Pernille Stensgaard. Hestens kulturhistorie væves sammen med hovedpersonens erindringer og erkendelser i Pernille Stensgards smukke roman

Døtreskole af Benedicte Huang. Billedsproget er forfriskende nyt og forbløffende genkendeligt i en alt andet end dydig debutroman om overgangen fra barndom til ungdom.

Barbar [tavshedens objekt] af Amina Elmi. Dansk-somaliske Amina Elmi skriver om eksilerfaringer og følelsen af hjemløshed i et poetisk sprog med originale billeder.

Vinderen offentliggøres på Bogforum fredag d. 3. november i forbindelse med den officielle åbning kl. 11 på Store Scene.

Du kan også komme med på Frederikssund Bibliotek, når Peter Holm præsenterer debutanterne onsdag d. 21. februar 2024.

Læs mere om prisen og udvælgelsen her.