Vores sommerlæsning

Mangler du inspiration til, hvad du skal læse i din sommerferie? Så læs med her, hvor vi afslører hvilke bøger, vi har på ferielisten.

Skolernes sommerferie er netop begyndt, og her på Frederikssund Bibliotekerne er personalet også så småt ved at tage hul på sommerferien. Her kan du se, hvad vi glæder os til at læse i vores ferie, og hvor vi skal nyde vores sommerbøger.

Kasper, bibliotekar i Slangerup og Frederikssund, glæder sig til at læse "Politikens bog om italiensk vin", når han skal slappe af ved Amalfikysten.

Christine, souschef, glæder sig til at komme til Wien i selskab med Casandra Claires "Lady Midnight" og Teri Terrys "Bedragets bog".

Trine, kulturmedarbejder, glæder sig til at læse "Selvportræt" af Édouard Levé i et sommerhus på Langeland. Det er dog en tynd, lille sag, så Christina Hesselholdts "Vivian" er med som back up:-)

Mette, praktikant i Frederikssund, glæder sig til at læse Neil Gaimans "Neverwhere" i Jylland.

Louise, bibliotekar i Skibby, glæder sig til at læse Paula Mclains  ”For tæt på solen”  og dykke ned i ”Vestindien: St. Croix, St. Thomas og St. Jan” i serien Danmark og kolonierne, og de skal læses i Halland, Sverige.

Lone, biblioteksassistent i Frederikssund, skal fejre Midsommar  i en liten stuga i Småland, og når festen er slut, skal hun slappe af med Bent Hallers nye bog "Abelone på Bangsbo".

Mette, kontorassistent i Skibby, skal hygge sig ved Skuldelev strand med Lucy Dillons "En lille god gerning".

Martin, bibliotekar i Frederikssund, glæder sig til at læse Anthony Kiedis' ”Scar Tissue”, Simon Seebag Montefiores ”Jerusalem” og Charles Bukowskis ”Hollywood”, mens han nyder livet i sommerhuset.

Lisanne, daglig koordinator i Slangerup, skal først have Bent Hallers "Abelone på Bangsbo" med til Vesterhavet i Nordjylland. Derefter skal Pierre Lemaitre stå for underholdningen i hjemme i haven med "Tre dage og et liv".

Pia, områdeleder, skal gyse til B. A. Paris’ ”Bag lukkede døre” ved Limfjordens nordvestlige bred med udsigt til Mors. Derudover bliver ferieområdet nærstuderet i ”Politikens bog om Nordjylland” samt ”Limfjordsglæder”.

Pia, biblioteksassistent i Skibby, skal slænge sig på en drømmeseng i Lido de Jesolo, øst for Venedig med Michael Hjorths "De uegnede".

Kirstine, bibliotekschef, skal hygge sig med Mira Jacobs "Søvngængerens guide til at danse" og gyse med Jesper Steins "Papa" i hhv. Castellina Marittima i Toscana og i Gilleleje.

Anders, bibliotekar i Frederikssund, skal til Singapore og medbringer meget passende Shamini Flints "Inspector Singh Investigates: A Bali Conspiracy Most Foul" om Singapore-detektiven Inspector Singh samt Sanne Gottliebs "Sleep stalker", der foregår i Singapore.

Mette, biblioteksmedhjælper i Slangerup, skal have Ditte Wieses "Provinspis" med på roadtrip op gennem Midtsverige.

Tina, kontorassistent i Frederikssund, glæder sig til at ligge på en solseng i Spanien og hygge sig med Hella Joofs "Papmachéreglen".

Charlotte, bibliotekar i Frederikssund, skal have Thomas Rydahls spændende "De savnede" med til Ebeltoft. Derefter skal der slappes af i haven med genlæsning af Markus Zusaks "Bogtyven".

Henrik, bibliotekar i Frederikssund, skal læse Rick Riordans "Thors Hammer" i Småland i Sverige.

Mette, kulturformidler i Frederikssund og Jægerspris, tager til Aarhus med Jón Atli Jónassons "Børnene i Dimmuvik".

Ditte, bibliotekekar i Frederikssund og Skibby, glæder sig til at læse Maren Uthaugs "Hvor der er fugle" og Philip Meyers "Rust" ved Moselflodens bred i Sydtyskland.

Frederikssund Bibliotekerne ønsker jer en dejlig sommer med masser af gode ferie- og læseoplevelser!