Fotos: Andreas Matthiesen.

Kunst og kreativitet

STRIK OG MEDITATIV MUSIK I ISLEBJERG KIRKE

25.05.24
Kom til en hyggelig lørdag med foredrag, kaffe, garnbyt og salg af garn fra lokale stande. Her er rig mulighed for at blive inspireret til nye projekter i dit håndarbejde. Kl. 10.30-11.30 kan du møde Kasper Thomsen, bedre kendt som ”Den vandrende strikker. Kasper forsker i historie, strik og køn og så er han selvfølgelig også en entusiastisk strikker. Kom og hør et anderledes og spændende foredrag – og tag gerne strikketøjet med! Foredraget koster 50 kr., ellers gratis adgang.

Kl. 10.30-11.30 kan du møde Kasper Thomsen, bedre kendt som ”Den vandrende strikker”.

Gennem sin uddannelse i historie og religionsvidenskab og sit arbejde i Den Gamle By i Aarhus er især tidligere tiders traditioner og normer inden for håndarbejdet vigtige spørgsmål for Kasper Thomsen.”.

Obs: Det er gratis at komme til garnbyt.

”At strikke er i dag blevet til en hobby fremfor et håndværk. Det er vigtigt for mig at kunne fremvise, hvordan strik har været et vigtigt håndværk, som var almindeligt at kunne for alle i Danmark."

PROGRAM

kl. 10 Dørene og de lokale stande åbner.
Kl. 10.30-11.30 Foredrag med Kasper Thomsen (kræver billet).
Kl. 12-13 Mød de lokale stande og/eller slå dig ned med strikketøjet og lyt til musik og digte.

Foregår i Islebjerg Kirke, Ansgarsvej 2, Frederikssund