Kultursamarbejdet Kulturfuglens logo

Kulturfuglens vinger favner bredere

​​​​​​​Kulturfuglen har siden 2018 været et samarbejde mellem Elværket, Rejsestalden og Frederikssund Bibliotekerne. Vi har sammen banet vejen til en lang række aktiviteter og oplevelser, der bringer mennesker sammen og skaber kulturelle fællesskaber på tværs af byer og broer.

Sammen udgiver vi halvårligt en kulturkalender med et væld af arrangementer indenfor musik, kunst, foredrag og børneaktiviteter.

Nu er det tid til at favne endnu bredere. Derfor udvider vi samarbejdet med i første omgang de tre kulturbærende aktører Parkteatret, Willumsens Museum og Frederikssund Musikskole.

De etablerede Kulturfugle glæder sig til den nye alliance, der vil gøre kulturlivet i Frederikssund Kommune stærkere og Kulturkalenderen tykkere.

”Vores borgere fortjener kulturtilbud af høj kvalitet, og det er dejligt at se, hvordan kommunens kulturelle institutioner formår at styrke og løfte hinanden i samarbejdet Kulturfuglen”, udtaler formand for udvalget for job, erhverv og kultur i Frederikssund Kommune, Michael Tøgersen.

"Som nyt egnsteater for alle borgere i Frederikssund Kommune, er vi glade for at give vores bidrag til, og være en del af den flotte vifte af kulturtilbud, som Kulturfuglen byder på," udtaler Karen Nielsen, teaterleder for Parkteatret – der er en af Kulturfuglens nye deltagere.

Samarbejdet er trådt i kraft her midt i forårssolen 2022. Kulturfuglen udgiver midt i august den næste kulturkalender, der er gældende for september til december 2022 sammen. Det bliver 5000 eksemplarer spækket med dejlige lokale kulturoplevelser.

Se den gældende Kulturkalender her: Ny kulturkalender | Frederikssund Bibliotekerne