Pressefoto Amanda Bødker

Arrangører

FORFATTERSAMTALE MED HANNAH KAZMI HØGSBRO

05.09.24
Bibliotekar, Line Kjærgaard Jensen, i samtale med forfatter, Hannah Kazmi Høgsbro, om hendes bog "Hør lyset lande på musvit" samt en interaktiv gåtur i slotsparken.

"Hør lyset lande på musvit" er en poetisk og dybt sanselig fortælling om vores tilhørsforhold, de skrøbelige forbindelser mellem kroppen, verden og naturen – og om det sprog vi har til at udtrykke os med.
Bogen er en hybrid-form af kortprosa, digt og roman, der fuldstændig formår at overføre de intense indtryk og erindringer til læseren.

Frederikssund Bibliotekerne inviterer i samarbejde med Kulturhuset Rejsestalden til en poetisk oplevelse.

Arrangementet byder på en kombination af en samtale om bogen mellem bibliotekaren Line Kjærgaard Jensen og forfatter Hannah Kazmi Høgsbro.
Derefter skal vi alle ud på en kort slentretur i slotsparken, hvor Hannah vil give inspiration til og guide os i, hvordan dét at skrive poesi foregår.
Du får mulighed for at skrible et digt under gåturen, hvis du har lyst og mod på det.
Når vi vender tilbage til Rejsestalden, samler vi op på vores oplevelse og deler eventuelle nye digterier.

Der vil være hyggelig forplejning undervejs.