Alle fra 4 til 76 år kunne samles om bordene for at skabe smukke papirblomster.

Rejsestalden blomstrede i vinterferien

Mandag i vinterferien hyggede godt 40 børn og voksne sig i Rejsestalden, Jægerspris, med at lave fine blomster af silkepapir på en af Frederikssund Bibliotekernes ferie-workshops.

Alle fra 4 til 76 år kunne samles om bordene for at skabe smukke blomster af ståltråd, papir og bindetape. Hos nogle blev der ikke sparet på fantasien, mens andre skabte sirlige kopier af ægte blomster ved at følge skabeloner i de bøger, som bibliotekarerne havde medbragt.

Biblioteket havde valgt blomster som tema på denne grå og regnfulde vinterdag, for at varme op til Valentinsdag. Mens blomsterne blev foldet, læste bibliotekaren, Line K. Jensen, højt fra H.C. Andersens eventyr om svinedrengen, der netop sender den forkælede prinsesse den skønneste blomst.

I Rejsestalden kunne de fremmødte også nå at nyde synet af Susanne Christiansens finurlige, sanselige tuft-værker, som udstilles frem til den 17. marts 2024. Det er værker med fabeldyr og vilde farver og udtryk.