Naja Marie Aidt, Foto: Ib Helles Olesen / Forfatterweb

Naja Marie Aidt kommer til ORD over FJORD 2024

Naja Marie Aidts nye roman "Øvelser i mørke" tematiserer vold og krænkelser mod kvinder. Her beskriver hun den evige ekstra påpasselighed, som kvinder må have i forhold til deres egen sikkerhed som et livsvarigt problem.

Forfatterstafetten går videre til Naja Marie Aidt, som du kan møde her i Frederikssund til bibliotekets kulturfestival Ord over Fjord d. 14. september 2024.

Er det en såkaldt kvindebog?

"Jeg er jo virkelig dannet af Dostojevskij og alle de andre store mandlige fyrtårne. Så selvfølgelig skal mænd også læse min bog," siger Naja Marie Aidt og uddyber: "Det er jo vanvittigt, hvis de ikke vil gide at læse den, fordi den handler om kvinder. Vi andre læser om mænd hele tiden … måske kan det også give et indblik i, hvordan det er at leve med disse udfordringer."

Videoklip

Naja Marie Aidt i interview med Sarah Hvidberg om "Øvelser i mørke". Februar 2024.

Naja Marie Aidt: Nu har jeg modet til at skrive om kvindeliv

Læs mere om Naja Marie Aidt, hendes nye aktuelle værk 'Øvelser i mørke' og hendes øvrige udgivelser på Forfatterweb.