Lisbeth pakker de nye "Top-15" børnebøger ud.

Når nye børnebøger ankommer

Så har vi modtaget nye spændende børnebøger. Kom med backstage på biblioteket.

På Frederikssund Bibliotek arbejder personalet hårdt på at sikre, at de nyeste og mest populære bøger er tilgængelige for læserne.

Når kasser med nye bøger ankommer, bliver de grundigt gennemgået, registreret og fordelt til bibliotekets fire afdelinger.

Vi er opmærksomme på, hvilke bøger der er mest populære og efterspurgte, og køber flere eksemplarer af dem for at imødekomme behovene hos jer, læsere.

I dag på tredje sal på Frederikssund Bibliotek står Lisbeth og pakker bøger ud, som børnebibliotekarerne har bestilt til deres nye Top-15 udstilling med de femten bøger, som bibliotekarerne især anbefaler til mindre børn lige nu.

Så skal bøgerne omregistreres i bibliotekets database Cicero og have en ny label på bagsiden, hvor der står hvilket bibliotek, de skal bo på.

Herefter kommer bøgerne til Jægerspris, Skibby og Slangerup Bibliotek i kasser og bliver kørt ud, når bibliotekets betjent alligevel kører rundt mellem bibliotekerne med reservationer.

Nogle af bøgerne kommer naturligvis på udstilling på 2. sal på Frederikssund Bibliotek. Vi regner med at disse konkrete bøger lander på bibliotekerne i udstilling sidst i næste uge (uge 17).

Fire af bøgerne er listet i bunden af denne nyhedsartikel.

Vi er stolte af, at kunne tilbyde en bred vifte af bøger og materialer på vores fire biblioteker, og vi håber, at I vil finde glæde og inspiration i vores samling.

Tak, fordi I besøger os på Frederikssund Bibliotekerne!