Læsehunden Piaff.

Piaff skal skabe glæde hos børnene i Frederikssund

Frederikssund Bibliotek er så heldige, at vi nu har fået et læsehundeteam. Det er den dejligste hund, Piaff, og hendes søde ejer, Anja! Det betyder, at børn i 1.-5. klasse i Frederikssund og som har knækket læsekoden, men alligevel mangler motivationen til at læse, kan få lov at komme og læse højt for læsehunden Piaff.

”At gå til læsehund” betyder, at et barn kan komme op på biblioteket og læse højt for en sød hund, der er certificeret læsehund. Hund og ejer er certificeret læsehundteam. De skal hjælpe børn med at (gen)finde læseglæden.

Piaff griner ikke, hvis der læses forkert. Hun synes bare, at det er hyggeligt at ligge og lytte til oplæsningen og hun synes uden tvivl, at barnet er verdens sejeste oplæser.

En læsehund skaber ro omkring læsningen og giver roen videre til barnet, som nu får mulighed for at opleve læsning som en hyggelig og sjov aktivitet.

Hvis du tror, at det er noget for dit barn at gå til læsehund, så kontakt kulturformidler Christine på tlf.: 23805838 for at aftale nærmere.

En læsehund er en venlig og børneglad hund, der motiverer børn til at læse, ved at lytte tålmodigt og interesseret til alverdens historier. Barn og hund mødes en gang om ugen, hvor barnet læser højt for hunden. Et forløb med Piaff er gratis og varer typisk seks uger. Barnet mødes med Piaff og Anja i en times tid i en særligt indrettet læsekrog på biblioteket. Her er der tid til læsning, hygge og leg.

Læsehunden og dens menneske arbejder frivilligt som team. Det kan dog godt ske, at Piaff får en godbid, når hun har været dygtig.