Farverig og fantasifuld modellervoks udstilles på Skibby Bibliotek.

Skolebørn udstiller på Skibby Bibliotek

Som en flot og kreativ afslutning på Frederikssund Bibliotekernes rummåned, kan man nu se en meget fantasifuld udstilling på Skibby Bibliotek.

Udstillingen er skabt af elever på Fjordlandsskolens afdeling Skibby og Skibby bibliotek har så efterfølgende fået lov til at låne de meget fine plancher og kreative ”rum-kasser”, som børnene har skabt.

Emneuge på Mars

Kasserne med modellervoks viser et Marslandskab ved siden af et jordlandskab, så man kan sammenligne dem.

Det er eleverne i 1.C og 2.E på Fjordlandsskolens afdeling Skibby, der har haft emneuge om Mars.

Ugen startede med at ”flyve” til Mars for at lære så meget om planeten som muligt. Derefter har børnene opfundet og bygget ting, som man godt kunne få brug for, hvis nu man skulle bo på Mars.

Desuden har emneugen bl.a. budt på besøg på Planetariet i København for at høre om solsystemet og vejret på forskellige planeter.

Rummåned

Bibliotekernes rummåned kulminerede i sidste uge, da astronom og astrofysiker Anja C. Andersen besøgte Elværket i Frederikssund.

”Det var så fint et foredrag/dialogmøde. Jeg blev meget benovet over videns- og refleksionsniveauet i børnepublikummet - wauw - svært at bevare pessimismen for fremtiden efter sådan en formiddag”, udtaler en af de 120 deltagere, Trine Rødik Zester, efterfølgende i bibliotekets Facebooktråd om foredraget.

Kom og se udstillingen

Børnenes udstilling kan ses til og med 10. marts på Skibby bibliotek. Kom forbi i den bemandede åbningstid og se den flotte udstilling.