Elven: En fortælling af Rosa Liksom (2023)

Om dette arrangement

Alle
Litteratur

ÅBEN LÆSEKREDS MED HISTORISKE ROMANER

23.05.24
Månedens bog er en gribende, barsk og tankevækkende fortælling med den finske natur med det landlige liv i fokus. Det er en poetisk og stærk bog om flugt, natur og familie.

I denne læsekreds har du mulighed for at diskutere din læseoplevelse med andre og bibliotekaren Line.

Du skal gerne have læst eller lyttet til bogen, men ellers kræver det ingen forberedelse.

Der vil stå 10 eksemplarer af månedens bog ved reservationshylden på Jægerspris Bibliotek. Afhentes først til mølle, og bøgerne er allerede udlånt til læsekredsen.

Kom og få en hyggelig og inspirerende snak om månedens bog og nyd en kop kaffe eller te og lidt sødt imens.

Teaser om bogen:

Bogen beskriver et år af en ung bondepiges liv under 2. Verdenskrig. Hun flygter gennem Finland og elven udgør grænsen mellem det gamle landboliv, hun må forlade med gårdens dyr, og den flygtningelejr hun og mange andre må klare sig i gennem en længere periode.

Alle læsekredse på Jægerspris Bibliotek i Foråret 2024:

Der står ti eksemplarer af bogen på reservationshylden på dit bibliotek, som kan tages efter ”først til mølle-princippet”.

Se mere om bøgerne på frsundbib.dk